Nyårslöften

Jag tänkte att ja skulle ge några nyårslöften nu när de ännu en gång blivit ett nytt år. De brukar ju inte gå så bra för mej men ja ska ge de ett försök igen :)

2009

Ja ska ta en promenad åtminstone 5 dagar i veckan, allra helst varje dag.

Det ska jag uppnå genom att antingen ta tåget hem från jobbet så att ja går hem från stationen, de blir en promenad på ca 25-30 min. Tar ja ändå bussen så får ja ta o gå av nån hållplats tidigare o gå därifrån. För har ja väl kommit hem så har ja svårt att motivera mej att komma ut. På helgerna ska ja helt enkelt ta mej i kragen o komma ut då me. Ida sken solen o ja mådde bra efter gårdagens nyårsfirande så ja bestämde mej för att ta en promenad, de blev ett varv  på 25 min i kylan. Så nu hoppas ja att ja kan fortsätta me detta :)

Jag ska behärska mitt humör ännu bättre än vad ja gjorde under 2008
Det är aldrig skoj o såra sin familj så ja ska göra mitt bästa för att behärska mitt humör hela året. Ja får helt enkelt gå undan för mej själv om ja känner att de e på g o sluta ta åt mej så lätt.

Jag ska ha minst 4 veckors sommarsemester
Inte mycke till nyårslöfte men ja ska fan ha ordentlig semester i år, o ja ska ha den när ja vill ha den, ja accepterar inte ett nej i år. Och ja tänker inte planera vem som ska göra mitt jobb, de e helt enkelt inte mitt jobb o göra de!

Jag ska uppleva mer
Jag vill ha mer upplevelser. Jag vill göra weekendtripper, ja vill åka utomlands, ja vill göra mer. Jag ska lägga fram förslag bland vännerna så att vi gör mer ihop, varför sitta hemma vecka efter vecka?

Jag ska sluta äta skräpmat i onödan
Det är både dyrt o onödigt, o vill ja gå ner i vikt så e de definitivt ingen bra kombination. Ja måste lära mej o planera min "matsedel" bättre, då ska de säkert funka!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback