Året som gått

Nu är de nytt år. 2009. Vad hände egentligen 2008? Var det ett bra år?

Året började me att ja var nyinfyttad i min lägenhet. Jag har hela året trivs väldigt bra o har fått iordning på nästan allt nu ett år senare!  Flytten är ingenting jag ångrar, samtidigt undrar ja om vissa saker hade utvecklat sej annorlunda om ja inte hade flyttat och om de verkligen isf hade hänt? Det är något som jag aldrig får reda på.

I början på året så började det som fick mej att få en hel del känslor. Det kändes som om vi lärde känna varandra på ett visst plan genom den kontakten vi hade. Det växte fram vissa känslor hos mej för dej. I mitten av året träffades vi ute, du sa saker till mej som fick mej o känna mer, de som hände den kvällen de glömmer ja inte. Men vad hände, allt bara försvann, kontakten slutade. Vi träffades igen, du sa för mycke, ja blev arg. Nu kan vi knappt säga hej. Tråkigt tycker ja, ja såg dej som en vän i början, en vän som ja gärna hade haft kvar.

I april var det dax för det som jag både såg fram emot & inte sett fram emot. Börja jobba i Linköping. Då var datumet för den stora flytten av jobbet till Linköping för oss eftersläntrare som var kvar.
I Linköping har jag trivts väldigt bra, o trivs fortfarande bra me jobbet. Många nya trevliga arbetskamrater. Rent personligten så tycker jag att jag smällt in bättre me mitt jobb efter flytten. Ja kom ifrån den känslan av ett litet familjeföretag som de kändes som att det var i Norrköping. Personalen levde fortfarande kvar i den tiden, vilket ibland var lite svårt att komma in i. Själv så kände jag på ett annat sätt eftersom ja inte upplevt de. I LInköping så kom man in i en helt ny känsla.
Jag känner även att rent arbetsmiljömässigt har jag fått det mycket bättre. Jag har fått mer utrymme till mej själv o mina arbetsuppgifter. Jag har kunnat utvecklas i mitt jobb o gör ett bättre jobb.
Jag har fått fler arbetsuppgifter som gör att ja känner mej mer tillfredsställd me mitt jobb o trivs bättre. Jag känner mej behövd o uppskattad.
Det ja inte trivs me mitt jobb är att ja känner mej "utanför". Jag har min chef i Bromma o tillhör den avdelningen. Eftersom ja är placerad i Linköping så känner ja ingen sammhörighet me mina "kollegor" i Bromma men ja hör inte heller hemma i Linköping. Ja står me ena foten i Bromma o den andra i Linköping. Ja känner mej kluven. Även pendlandet tar en hel del krafter.

Under sommaren hade ja min första semester på evigheter kändes det som. Och det var det nog. Första sommarsemestern sedan 2004. Har bytt jobb o pluggat (så man inte haft råd me sån lyx som semester) varje sommar sen dess. Underbart iaf att få va lite ledig, 3 veckor blev de. Fick inte mycke gjort. De 2 första veckorna spenderades i  Arkösund me sol o bad. Sen blev de lite trevlig tid me kompisar, ett besök på Ullared o sen blev de dax o börja jobba igen.

Under hösten har ja lärt känna ett trevligt gäng tjejer. Supertrevligt o träffa dem, ett härligt gäng. Annars så har hösten bestått av en intensiv partyperiod. Har haft ett sånt sug efter att gå ut hela tiden. Varför vet ja inte. Nu när de e början på 2009 så känner ja att de lugnat ner sej o ja behöver fokusera på andra viktigare saker.

Året slutade me en trevlig pratstund i tisdas. Glad blev jag!  Skönt att ja tog steget, inte för att de betyder något, men trevligt!

Nyåret 2008 spenderades hos Annika me god mat o trevligt sällskap o god dricka. Nyåret skålades in på balkongen me mousserande o fyrverkerier.
Besöket på Palace efter va inte lika lyckat, tyvärr :(

Jag känner att ja saknat vissa saker under 2008.
Längre sommarsemester, resor, upplevelser, kortare weekendtrippar bla.
Det hoppas ja på under 2009 samt en löneförhöjning :)

Gott Nytt År på er allihopa!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback