saknad - älskad

Så nu har det äntligen hänt! Jag har övergett min gamla älskade Ford. Jag vet inte hur ja ska klara mej utan min gamla trotjänare, men förhoppningsvis överlever jag!image13
 Ny medlem i familjen är en Honda Civic av årsmodell 2002. Jag bara älskar den. Den är helt underbar att köra, går så tyst o lugnt. Har några småprojekt till den framöver men annars så är den delt perfekt. Hoppas bara att den kommer att gå bra nu..........

Idag har jag varit ute i Arkösund hos mamma o pappa. Dels för att få ta en längre tur me den dya bilen, dels för att se det nya tältet (gamla tältet på bilden) till husvagnen och så för att få lite frisk luft såklart. image14
Det är inte direkt några kompisar som va hemme ida heller. Så hade blivit o umgås me sej själv annars. Iof så hade ja behövt fixa lite här hemma o tvätta men de får bli ett projekt för morgondagen.
I Arkösund var det rätt bra väder, solen titta fram lite då o då, iof så blåste de en del men de va iaf skönt o va ute i den friska luften! Och tältet va jättefint, kändes mycket ljusare inne men de va bara positivt.

Imorn ska ja försöka hinna ifatt här hemma o få iordning litegrann sen så börjar ja jobba på kvällen. Så några stora projekt blir det inte. Ska försöka komma ut o gå en sväng iaf.

I tisdas hörde de av sig från mitt gamla jobb, ska dit på onsda o prata me dem. Inget e bestämt ännu men jag hoppas ännu mer efter att de hörde av sig igen. Dessutom så hörde de av sig från ett bemanningsföretag igår så nu ska ja dit på månda, hoppas att man kan få nåt genom dom iaf! Skulle kännas så skönt om de kunde lossna för mej nu! Att ja kunde få lite mer jobb. Känner att nätterna tar kål på mej, kan inte sova om dagarna så ja e jättetrött när ja jobbar. Beror nog mycket på att det är så ljust ute nu men ändå sova måste man ju!

Har bytt bort mitt pass den 2e juni så nu kan ja gå på 25årsfesten. Blir jobbigt när ja ska jobba igen mitt pass men de e sånt som händer. Kul att ja kan gå på festen iaf! Några överraskningar ska ja nog kunna hitta på......

Nu ska ja sätta mej framför tvn o se om de finns nåt o se på.......

Tjingeling

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback