Arg o irriterad.....

.....blev jag igår då min dator gjorde något otillåtet (enligt mej) o tog bort hela inlägget jag skrivit. Arg som ett bi blev jag o gick o la mig istället. Somna gjorde jag ganska snabb o sov ända tills 11.30 ida. Iof så behövde ja sova igen de timmarna ja missat då jag jobbade natten. Men blev lite bråttom då ja skulle honna med och städa lägenheten innan pappa skulle komma o hämta mej på eftermiddan. Kan tyckas att ja hade gott om tid, men känner man mej så vet man att det otroligt lång tid för mej att städa eftersom ja hittar på en massa annat under tiden, men ida va ja tvungen att få allt klart eftersom ja inte kommer tebax till mitt nu fina o nystäda hem förräns imorgon och då kommer Carro hem till mej. Ska bjuda henne på lite mat. Menyn ser för närvarande ut så här; Fläskfilé (som ska grillas på min bordsgrill, blir invigning av den) med vitlökskroketter o sås gjord på cremefraich, hönsbuljong o vitlök (supergod, tack Marie för att du introducerade den för mig). Efterrätt får ja se om ja orkar knåpa ihop nån! Efter maten så blir det att vänta på att melodifestivalen ska börja. Sen så blir det hissande o dissande av låtarna o artisterna. Kanske ringer Annika oxå, så vi får se om de blir en sväng ut oxå. Troligtvis inte då ja inte känner för det ett dugg för tillfället! Hur somhelst så blev ja klar med städningen i god tid, ja behöver nog ha en tidspress! Hann till och med städa badrummet så ja kunde lägga in min nya hjärtformade badrumsmatta : )  Sen kom pappa o hämta mej så vi kunde åka o hämta min bil som nu äntligen var färdigservad (har saknat den såååå). Den sjunger definitivt på sista versen min bil, men den rullar åtminstone framåt och det är huvudsaken. Jag märkte igår när jag va hemma hos Annika o hade en VM-kväll hur beroende ja har blivit av att ha en bil. Vart ett pusslande för att planera in när ja skulle gå hemifrån så ja hann me spårvagnen, så ja hann me bussen, så ja skulle komma i tid till Annika. Och sen ta mej hem oxå! Gick helt problemfritt kan ja upplysa, men ändå en bil gör de så mycket lättare. Iaf när ja väl kom fram till Annika blev de att direkt gå ut o inhandla en varsin kebabtallrik, medans vi vänta på att de skulle bli klara smet vi över till Lidl o handla lite läsk o godis! Sen var de bara o knalla hem me maten o vänta på att Veronica Mars skulle börja. Har precis läst att nästa vecka är det inget Veronica Mars, vilken chock, hur ska ja klara mej. Dåligt SVT. De väljer att visa sport istället! Nu när ja äntligen fått tillbaka min bil så blev de o fortsätta hem till mamma o pappa där jag blivit bjuden på mat ikväll; Hasselbackspotatis med pepparmixbill och kall sås "spicy rhode island" *mums* sen blev det Lets Dance på tv. Hur kunde Harald & Maria bli ett av de 2 sista paren. Skärpning svenska folket. Rösta ut Yvonne nästa vecka! Och hos föräldrarna e ja kvar, sover över här inatt. Imorgon ska ja åka till Vilbergen o kolla på möbler där. Tydligen så har de en möbeloutlet där. Se om ja hittar nåt som passar mej. Vill ha en ny soffa! Isf blir de o möblera om lite hemma. Tyvärr så e då så dyrt o köpa nya möbler, tyvärr. Hoppas på o få de lite omtapetserat hemma, men måste ta en fajt me fastighetsbolaget. Lättare sagt o gjort! Ska börja me de nästa vecka!

Nä nu ska ja krypa ner i sängen så ja vaknar utvilad!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback